پالت‌‌های پلاستیکی بازیافتی چگونه ساخته می شود؟

پالت پلاستیکی بازیافتی جایگزین مناسبی برای پالت‌های چوبی است. برای سال‌ها، پالت‌های چوبی جزء اصلی صنعت حمل و نقل بودند. اما حالا یک گزینه نه چندان جدید وجود دارد که سرعت آن­ها را بالا میبرد. برخی ممکن است فکر کنند که پالت‌های پلاستیکی یک کالای جدید هستند، اما قدمت آن‌ها به بعد از جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. نحوه ساخت پالت‌های پلاستیکی بازیافتی بسته به مواد و طراحی متفاوت است. از زمان پیدایش آنها در حدود 70 سال پیش، فرآیندها تغییر کرده است.

درک نوع پلاستیک مورد استفاده در تولید پالت، همراه با فرآیند طراحی و ساخت، می تواند به شما کمک کند تا بهترین پالت را برای کاربرد خاص خود انتخاب کنید.

از چه نوع پلاستیکی درتولید پالت استفاده می شود؟

رزین‌های پلاستیکی نه تنها از نظر هزینه بلکه از نظر استحکام و وزن نیز بسیار متفاوت هستند. چهار نوع اصلی وجود دارد و همه به شکل گلوله برای ذوب شدن در کارخانه تولید می‌شوند.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) رایج، بسیار بادوام و قوی است و به خوبی ضربه‌ها را کنترل می‌کند. از پلاستیک با کد بازیافت 2 مانند بطری‌های پلاستیکی، لوله‌های مقاوم در برابر خوردگی، ژئوممبران و الوار پلاستیکی ساخته شده است.

پلی پروپیلن (PP) مشابه است، اما سخت‌تر و سفت‌تر است و می‌تواند دماهای بالاتر را تحمل کند. همچنین وزن بیشتری را نگه می‌دارد و زمانی که برنامه‌ای نیاز به پشتیبانی مرکزی نداشته باشد، به خوبی کار می‌کند. هنگامی که با محصولات بازیافتی ساخته می شود، از محصولاتی با کد 5 استفاده می‌شود. این محصولات شامل مبلمان، چمدان، اسباب بازی، سپر خودرو، آستر و حاشیه های خارجی خودروها می‌شود.

هنگامی که HDPE و PP برای دستیابی به هزینه کمتر با هم ترکیب می شوند، از مواد بازیافتی ساخته می شوند و منجر به یک پالت پلاستیکی بسیار سفت و سخت و بادوام می‌شوند.

مواد کامپوزیت پیشرفته (ACM) کم‌هزینه‌ترین مواد در بین تمام مواد است و از ضایعات پلاستیکی پسا صنعتی ساخته می‌شود. در نتیجه پالتی بسیار قوی اما سفت ایجاد می‌شود که می‌تواند شکننده باشد. این بدان معناست که مانند سایر انواع پلاستیک، استفاده مکرر را تحمل نمی کنند. این پالت‌ها یکبار مصرف بوده یا برای ارسال‌های یکطرفه و بدون بازگشت در نظر گرفته می‌شوند.

پالت‌های پلاستیکی بازیافتی و ساخت

چندین روش مختلف برای ساخت پالت‌های پلاستیکی بازیافتی وجود دارد که هم از رزین‌های بکر و هم از گلوله‌های بازیافتی استفاده می‌کنند.

قالب‌گیری تزریقی برای پالت‌های با کارایی بالا استفاده می‌شود. این فرآیند گران، سرعت بالا و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

قالب‌گیری فوم ساختاری نیز به طور گسترده استفاده می‌شود. هزینه کمتری نسبت به قالب‌گیری تزریقی دارد و تحت فشار کمتری ساخته می شود. در این فرآیند از گاز استفاده می‌کند و داخل پالت‌ها را به جای جامد متخلخل می گذارد. این برای ظرفیت وزن بالا در قفسه بندی بسیار خوب است. اما در برابر ضربه‌ها به خوبی دوام نمیاورد.

ترموفرمینگ بسیار ارزان‌تر از دو مورد دیگر است و از ورق پلاستیکی استفاده می‌کند که تقریباً به شکل مایع گرم می‌شود و سپس با استفاده از خلاء به داخل قالب کشیده می‌شود و فضا را همانطور که طراحی شده پر می‌کند. اینها کمی انعطاف پذیر هستند و در برابر سوء اثرات ناشی از خراشیدگی به خوبی مقاومت می کنند. آنها نمی‌توانند وزن سنگین را تحمل کنند.

فرآیندهای دیگری که مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از قالب گیری دمشی، قالب گیری چرخشی، اکستروژن و قالب گیری فشاری. اگرچه این فرآیندها چندان رایج نیستند، اما معمولاً برای حجم های کم استفاده می شوند و می توانند بسیار کارآمد باشند.

کدام پالت پلاستیکی بازیافتی را انتخاب کنم؟

انتخاب پالت پلاستیکی بازیافتی که برای کاربرد شما مناسب است، می‌تواند با طرح‌های مختلف، فرآیندهای تولید و مواد مختلف، پیچیده به نظر برسد. به جای صرف زمان زیاد برای کشف آن به تنهایی، اجازه دهید ما به شما کمک کنیم!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *