راه های تمیز کردن و نگهداری پالت های پلاستیکی را بدانید

شستشوی پالت های پلاستیکی
روش مکانیزه شستشوی پالت های پلاستیکی

پالت پلاستیکی برای ذخیره و بارگیری کالاها به عنوان یک ابزار صنعتی استفاده می شود. پالت پلاستیکی دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر رطوبت، بدون قالب و سایر عملکرد بالا است. مهندسی پلاستیک آنلاین گفت که در زمینه تولید صنعتی پالت پلاستیکی با عملکرد باربری بالا و عمر طولانی و سایر ویژگی های عملکردی کاملاً جایگزین پالت چوبی شده است. در صنایع شیمیایی، ساخت و صنعت داروسازی بسیار پرکاربرد است.

در زمینه صنایع شیمیایی، تولیدی و دارویی، پالت پلاستیکی بیشتر برای نگهداری مواد در انبارها استفاده می شود.

استفاده از پالت پلاستیکی در صنعت

در صنعت لجستیک از پالت های پلاستیکی بیشتر برای حمل یا حمل کالا در انبار لجستیک استفاده می شود. اگر چه پالت پلاستیکی دارای عمر طولانی است، اما مهم نیست که یک محصول چقدر خوب است مادامی که تعمیر و نگهداری از آن به درستی انجام نشود. نمیتوان از آن در مراحل مختلف استفاده کرد. تنها راهی که پالت پلاستیکی نقش خود را به طور کامل ایفا کند، عمر مفید آن افزایش یابد و هزینه خرید پالت پلاستیکی را کاهش دهد. باید از پالت پلاستیکی در هنگام استفاده، هنگام تعمیر و نگهداری آن توجه شود.

نکات مهم در حفظ و نگهداری پالت های پلاستیکی

  • پالت پلاستیکی باید به آرامی روی زمین قرار گیرد. پالت های حامل اجسام سنگین باید بر روی زمین صاف یا سطح شی قرار گیرد تا از نیروی ناهموار و آسیب در هنگام فرود جلوگیری شود.
  • در زمان چیدن کالاها، ظرفیت باربری پالت باید در نظر گرفته شود. ظرفیت حمل با توجه به ساختار قفسه تعیین می شود و اضافه بار اکیدا ممنوع است.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب شود تا باعث فرسودگی و کاهش عمر مفید نشوند.
  • انداختن  پالت پلاستیکی از محل مرتفع به منظور جلوگیری از آسیب و ترک خوردن پالت ناشی از ضربه شدید اکیدا ممنوع است.
  • تولیدکنندگان باید پالت های پلاستیکی مناسب را با توجه به ماهیت کالای خود انتخاب کنند.

در مقایسه با انواع دیگر پالت ها، پالت های پلاستیکی براحتی تمیز میشوند، که یکی از بزرگترین مزیت های آنها است، انجام روش مناسب تمیز کردن پالت های پلاستیکی بسیار مهم است.در اینجا خلاصه ای از روش تمیز کردن را بیان می کنیم:

اول، ساده ترین روش:

  • از یک ظرف بزرگتر برای فرو بردن پالت پلاستیکی در آب پر از مایع تمیز کننده استفاده کنید.
  • مسواک زدن با یک برس دسته بلند.
  • پالت پلاستیکی را از استخر بیرون بیاورید و با آب تمیز بشویید.
  • پس از تمیز کردن، پالت پلاستیکی آب باقیمانده روی آن خواهد داشت، اما هر دو طرف را می توان برعکس کرد و آب باقی مانده را خارج کرد.

روش دوم:

 اگر شرایط فوق در دسترس نیست، دیگری را می توان با برس متصل به لوله آب، از برس فلاشینگ استفاده کرد. سه  روش وجود دارد یکی از ساده ترین روش استفاده از شستشوی تفنگ آب با فشار بالا است، این شستشو فقط به طور موقت پالت را تمیز می کند، پس از خشک کردن آب، ممکن است تمام نقاط پالت تمیز نشود. اگر به مراتب و زیاد می خواهید پالت های پلاستیکی را تمیز کنید،از این روش میتوان برای پالت های روی صاف و دو طرفه استفاده کرد.

پرشین صنعت

اینستا گرام

مطالب مرتبط