اهمیت تهویه در طراحی باکس پالت‌های پلاستیکی برای محصولات کشاورزی و باغبانی

امروزه با پیشرفت و گسترش صنایع وهمچنین توسعه تجارت و بازرگانی داخلی و خارجی، اهمیت انبارداری و حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه بیش از پیش مورد توجه فعالان این عرصه قرار گرفته است.

پالت پلاستیکی صنعتی

شرکت تولیدی صنعتی پرشین صنعت با تکیه بر سال ها تجربه موفق در زمینه تولید محصولات پلاستیکی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی و فناوری های مدرن، با توجه به  نیاز بازار داخلی و بین المللی، اقدام به تولید یکی از کاربردی ترین محصولات در حوزه حمل و نقل و انبارش انواع کالا  یعنی پالت و باکس پالت های پلاستیکی نموده است. با توجه به اینکه از  ابتدا تا مراحل انتهایی چرخه تولید و عرضه کالا ها و محصولات، پالت و باکس پالت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نظر به اینکه  در دهه های اخیر حمل و نقل از شکل سنتی به صورت مکانیزه تبدیل شده است،  اهمیت و کارایی این محصولات بیشتر از قبل نمود پیدا کرده است. 

پرشین پالت

همانطور که در مقالات قبل توضیح داده شده است، پالت های پلاستیکی نسبت به انواع چوبی آن که در گذشته رایج بودند، معمولاً بسیار بادوام تر هستند و بارها و بارها می توانند مورد استفاده قرار گیرند و در برابر هوازدگی، پوسیدگی و مواد شیمیایی و خوردگی مقاومت بالایی دارند و همچنین برخلاف پالت های چوبی که مستعد پارگی، ترک خوردن و ساییدگی هستند، پالت های پلاستیکی به نحوی طراحی شده اند که در شرایط سخت توان مقاومت بیشتری را دارند.

پالت ها از نظر جنس، کاربرد، اندازه ، تحمل بار و … به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در یک تقسیم بندی می توان پالت و باکس پالت های پلاستیکی را به دو نوع  سطح و بدنه صاف و مشبک تقسیم بندی نمود.

مقاومت پالت پلاستیکی در برابر خوردگی

پالت های با سطح و رویه صاف معمولا در مصارف بهداشتی کاربرد دارند چرا که در مقابل نفوذ و رشد میکروب و باکتری مقاوم تر هستند و همچنین این نوع پالت ها قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می شوند و نفوذ آب و مایعات به داخل آنها ممکن نیست، بنابر این در صنایعی که در آن ها بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است مانند صنایع غذایی و داروسازی از این نوع پالت ها استفاده می شود.

پالت ها و باکس پالت های مشبک در صنایعی که تهویه و گردش هوا در آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، کاربرد دارند. از جمله این صنایع می توان به کشاورزی، باغداری ، محصولات غذایی و دامی و برخی محصولات دارویی خاص اشاره نمود.

پالت با رویه صاف

در ابتدا لازم است درباره واژه “تهویه ” توضیح دهیم. تهویه به معنای تأمین شرایط محیطی مناسب برای حفظ کیفیت، ایمنی و ارزش تغذیه‌ای محصولات غذایی در تمام طول مراحل زنجیره غذایی است. این شرایط شامل دما، رطوبت، هوا، نور و سایر عوامل محیطی می‌شود. عوامل تهویه در هر مرحله از زنجیره غذایی به شرح زیر است :

تهویه در زمان بسته بندی و حمل ‌و نقل محصولات

در این مرحله، تهویه برای حفظ تازگی و کیفیت محصولات حائز اهمیت است. دما و رطوبت وسایل حمل ‌و نقل باید کنترل شود تا از فساد و ضایعات محصولات جلوگیری شود.

فرآوری و بسته‌بندی

در این مرحله، تهویه به عنوان یکی از اصول اساسی تضمین کیفیت در نظر گرفته می‌شود. محصولات باید در دماها و شرایط هوایی مناسب فرآوری و بسته‌بندی شوند تا از افت کیفیت جلوگیری شود. بسته‌بندی مناسب نیز به حفظ تازگی و ایمنی غذایی کمک می‌کند.

باکس پالت پلاستیکی پرشین صنعت

توزیع

در مرحله توزیع، تهویه نقش بسیار مهمی در حفظ کیفیت و ایمنی محصولات دارد. در این مرحله، محصولات غذایی از مراحل قبلی تا مراکز فروش و انبارها منتقل می‌شوند. در طی این روند، تاثیرات مختلفی مثل دما، رطوبت و تماس با هوا بر کیفیت محصولات تاثیر می‌گذارند.

از آنجا که رطوبت باعث فساد و از بین رفتن محصولات کشاورزی از قبیل میوه ها و سبزیجات و محصولات باغبانی از قبیل گل ها و گیاهان می شود، بنابر این مهم است که پالت های مورد استفاده در این صنایع شیار ها و محفظه هایی برای جریان و عبور و مرور هوا داشته باشند تا  مانع از بین رفتن محصولات در چرخه تولید و عرضه گردند. چرا که حمل و نقل محصولات کشاورزی به خصوص میوه و تره‌بار، نقشی حیاتی در حفظ کیفیت و تازگی این محصولات ایفا می‌کند. این فرآیند نه تنها از نظر اقتصادی اهمیت دارد، بلکه تاثیر مستقیم و ژرفی بر رضایت خانواده‌ها و سلامت جامعه نیز دارد.

باکس پالت پلاستیکی تاشو

علاوه بر پالت های موجود در بازار، از پر فروش ترین محصولات تولیدی شرکت پرشین صنعت می توان به باکس پالت های پلاستیکی اشاره نمود که در ابعاد  120*100عرضه می شوند. از مزایای مهم این باکس پالت ها امکان اضافه کردن لوازم جانبی از جمله درب و چرخ می باشد. قابلیت چرخدار کردن این باکس پالت ها، برای مصرف کنندگان این امکان را فراهم می آورد که به بتوانند در نبود ابزار و ماشین آلات ویژه حمل و نقل و همچنین در فضاهای کوچک که امکان استفاده از لیفتراک وجود ندارد محصولات خود را به سهولت جا به جا نمایند. مزیت اضافه کردن درب بر روی باکس پالت ها علاوه بر دیواره ها  نقش حفاظتی از محتویات درونی را  ایفاء نموده و ظاهری همانند یک جعبه را برای محصول ایجاد می نماید.

باکس پالت پلاستیکی بدون در

باکس پالت ها معمولا برای انتقال محصول و یا کالاهایی که حساسیت بیشتری دارند یا امکان بسته ‌بندی آنها وجود ندارد استفاده می شوند. از آنجا که به علت استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه یک، جنس بدنه باکس پالت ها بسیار محکم و بادوام هستند، بر اثر فشار و یا ضربه های مکانیکی محتویات درون جعبه ها آسیبی نخواهند دید، در نتیجه برای استفاده در صنایع کشاورزی و باغداری بسیار مناسب می باشند زیرا که از فشار و له شدگی میوه ها و سبزی و صیفی جات و حتی گل و گیاهان جلوگیری به عمل می آورد.

همچنین از  آنجا که باکس پالت های پلاستیکی تحمل دمای پایین تا -20 درجه را دارند گزینه بسیار مناسبی برای انبارش مواد غذایی و خوراکی و در سردخانه ها هستند و به فرآیند حفظ و نگهداری محصولات کمک شایانی می نمایند.

اطلاعات تماس شرکت پرشین صنعت

بنابراین اگر بخواهیم به صورت کلی به مزایای باکس پالت های مشبک، در حمل و نقل و انبارش کالاها اشاره کنیم، میتوان از موارد زیر نام برد:

حفظ کیفیت محصولات: با استفاده از باکس پالت های مشبک، کیفیت کالاها در طول حمل و نقل حفظ می‌ شود. این موضوع علی الخصوص برای مواد غذایی و محصولات کشاورزی که به شرایط محیطی حساس هستند و همچنین برخی از داروهای خاص اهمیت ویژه ای دارد.

بهبود شرایط نگهداری و کاهش ضایعات: با حفظ شرایط مناسب در داخل باکس پالت ها، به بهبود شرایط نگهداری کالا ها کمک  شده و میزان ضایعات محصولات کاهش می ‌یابد. این امر می ‌تواند از فساد و خراب شدن کالا ها جلوگیری کرده و طول عمر آن ها را افزایش داده و در نتیجه به صرفه‌جویی در هزینه ‌ها و افزایش سودآوری منجر شود.

یکی از مزایای کلیدی باکس پالت‌ها، امکان افزودن لوازم جانبی مانند درب و چرخ است. قابلیت چرخ‌دار کردن این باکس‌ها به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ابزار یا ماشین‌آلات خاص برای حمل و نقل، و همچنین در فضاهای کوچک که استفاده از لیفتراک ممکن نیست، به راحتی محصولات خود را جابه‌جا کنند. همچنین، اضافه کردن درب به باکس پالت‌ها نه تنها باعث محافظت از محتویات داخلی می‌شود، بلکه ظاهری مشابه جعبه به محصول می‌بخشد.

پروفایل ویرگول پرشین صنعت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *