پالت پلاستیکی یک طرفه یا دوطرفه؟ کدام یک طول عمر بیشتری دارند؟

با اینکه پالت پلاستیکی یک طرفه و دو طرفه با یکدیگر متفاوت هستند، اما عملکرد آنها مشابه است و با حمل و نقل مشکلی ندارد. اگر پرسیده شود پالت پلاستیکی چند سال قابل استفاده است، خیلی ها فکر می کنند که پالت های پلاستیکی یک طرفه دوام کمتری دارند. اما آیا این درست است؟

پالت پلاستیکی یک طرفه

فهرست مطالاب

پالت‌ پلاستیکی یک طرفه

پالتهای پلاستیکی یک طرفه را می توان از نظر تئوری به مدت 5-8 سال استفاده کرد. نکته کلیدی این است که به عادات استفاده و جنبه های دیگر توجه شود. پالتهای پلاستیکی به دلیل استفاده از محیطها، فرکانسهای مختلف، نوع کالاها، بارها و محیطهای ذخیره سازی،عمر مفید متفاوتی دارند، اما مشتریان عموماً طی 3-5 سال آنها را تعویض می کنند. در مورد طول عمر پالتهای پلاستیکی مورد استفاده چند نکته وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت:

پالت پلاستیکی

1. هنگام روی هم چیدن پالتهای پلاستیکی در نظر بگیرید که آیا وزن لایه زیرین پالت هااز حد استاندارد بیشتر است یا خیر.

2. هنگام استفاده از لیفتراک، اندازه چنگال باید متناسب با اندازه پالت پلاستیکی باشد تا به آن آسیبی نرسد. سعی کنید چنگال را به داخل پالت بکشید و سپس آن را بلند کرده و به طور پیوسته قرار دهید.

3. پالتهای پلاستیکی که استفاده نمیشوند، به ویژه برای جلوگیری از آسیب توسط مواد شیمیایی خورنده، باید تمیز و خشک نگهداری شوند.

پالت پلاستیکی مشکی رنگ

پالت پلاستیکی دو طرفه

پالت دو طرفه یک پالت رایج در ساختار پالت‌ها است. در مقایسه با سایر پالتهایپلاستیکی، بزرگترین عملکرد این نوع پالت پلاستیکی این است که می توان از آن برایچیدن کالاها استفاده کرد. علاوه بر این، پالتهای دو طرفه قابل استفاده را می توان به پالت پیچ هایی مجهز کرد که اغلب برای بسته بندی کالاها توسط پالت استفاده می شود و بیشتر در صنایع غذایی و آشامیدنی و فرآوری تخصصی آرد رایج است.

پالت پلاستیکی مشکی رنگ پرشین صنعت
پالت صنعتی

پالت چیست؟

پالت‌‌های صنعتی سازه‌هایی هستند که برای جابجایی و حمل‌ونقل آسان مواد و کالاها در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این پالت‌ها مسطح و قابل حمل بوده

Read More »
پالت های صنعتی پرشین صنعت

پالت صنعتی چیست؟

پالت‌‌های صنعتی سازه‌هایی مسطح و قابل حمل هستند که برای جابجایی و حمل‌ونقل آسان مواد و کالاها در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این سازه‌ها با

Read More »

پالت پلاستیکی دو طرفه تخت

پالت های پلاستیکی دو طرفه مسطح عمدتاً از دو طرف جوش میخورند که به دو تزریق تقسیممی شود و سپس در یک فرآیند کامل جوش داده می شوند. مواد اولیه برای پردازش چنینپالت‌هایی مانند اکثر پالت‌های پلاستیکی معمولی، معمولاً مواد پلی اتیلن (PE) یا مواد پلیپروپیلن (PP) است که برای استفاده در قفسه و انباشت مناسب است.

برای چیدمان کالا، پالت های دو طرفه مسطح برای دو یا چند کالا که به صورت بالا و پایین رویهم چیده می‌شوند بسیار مناسب است و به دلیل طراحی محصول، کاربرد بیشتری دارد و همچنین برای برخی از محصولات با بسته بندی کوچک مناسب است.

یک عدد پالت پلاستیکی پرشین صنعت

پالت های پلاستیکی دو طرفه تخت و مشبک

پالتهای پلاستیکی دو طرفه مسطح عمدتاً از ساختار جوش دو طرفه بزرگ استفاده میکنند که به دو تزریق تقسیم شده و سپس در یک فرآیند کامل جوش داده می شود. مواد خام برای پردازش چنین پالت‌هایی مانند اکثر پالت‌های معمولی، معمولاً مواد پلی اتیلن(PE) یا مواد پلی پروپیلن (PP) است که برای استفاده در قفسه و استفاده در انباشته شدن مناسب است:

پالت پلاستیکی تولید شده در شرکت پرشین صنعت

پالت پلاستیکی دو طرفه شبکه

 طرف جلو و پشت این نوع پالت هر دو شبکه ای است و از هر دو طرف میتوان استفاده کرد. آنها به طور کلی از پلی اتیلن (PE) یا پلی پروپیلن (PP) به علاوه برخی از افزودنیهای بهبود عملکرد از طریق قالب گیری تزریقی ساخته شده اند. هنگام انتخاب پالت پلاستیکی دو طرفه شبکه‌‌ای توجه داشته باشید که این پالت جک دستی نمیخورد و فقط برای لیفتراکهای مکانیکی قابل استفاده است.

پالتهای پلاستیکی دو طرفه مشبک نیز برای قفسه ها و انباشته کردن مناسب هستند و اغلب در کارخانههای مواد غذایی، کارخانه های شیمیایی، تولید کود، سردخانه و سایرصنایع استفاده می شوند.

پالت پلاستیکی یک طرفه پرشین صنعت

ملاحظات هنگام استفاده از پالتهای پلاستیکی برای طول عمر بیشتر

پالت پلاستیکی به عنوان عضوی از صنعت ذخیره سازی و تدارکات نقش بزرگی ایفا می کند. اگرپالت پلاستیکی به درستی استفاده شود، می توان عمر مفید آن را افزایش داد. پالتهای پلاستیکیباید با احتیاط استفاده شوند.

  1. پالت پلاستیکی را باید به آرامی استفاده نمود تا از نیروی ناهموار هنگام فرود جلوگیری شود ومنجر به آسیب نشود.

2. هنگام استفاده از پالتهای پلاستیکی برای قرار دادن کالاها، آنها باید به طور یکنواخت قرارگیرند تا از انحراف به طرفین در فرآیند بلند شدن و حمل جلوگیری شود.

مشخصات و شماره تماس شرکت پرشین صنعت

3. هنگام استفاده از تجهیزات حمل و نقل پالت پلاستیکی، به دلیل جلوگیری از عدم تناسب بار با پالت باید در نظر داشته باشید که آیا اندازه کالا مطابق با سینی پلاستیکی هست یا خیر.

4. زمانی که از پالتهای پلاستیکی برای انباشت استفاده می شود، باید ظرفیت باربری پالت کف ومقدار باری که میتواند تحمل کند در نظر گرفته شود.

5. پالتهای پلاستیکی را نباید در معرض نور خورشید قرار داد تا باعث فرسودگی و کاهش عمرآنها نشود.

سه نمونه پالت پلاستیکی یک طرفه پرشین صنعت

هنگام استفاده از پالتهای پلاستیکی در دمای پایین در زمستان به چه نکاتی توجهکنیم؟

پالت های پلاستیکی در پاییز و زمستان در دمای پایین چگونه باید استفاده شود؟ در صورتاستفاده کلی، دمای پایین منجر به افزایش شکنندگی، کاهش چقرمگی و کاهش خمش پلاستیک میشود. اگر بطور خشن از پالت استفاده شود، مستقیماً منجر به شکست پالت های پلاستیکی میشود.

شرکت پرشین صنعت در تولید پالت‌های پلاستیکی جدید، از مواد خام پلاستیکی پلی اتیلن باچگالی بالا (HDPE) با مقاومت ضربه بالا با استفاده از فناوری قالب گیری یک بار استفاده میکند که در زمستان برای استفاده از دمای پایین به ویژه در سرد خانه‌ها مناسب است. اما حتیبهترین محصولات نیز نیاز به مراقبت دارند.

پالت پلاستیکی پرشین صنعت

سه پیشنهاد برای استفاده و نگهداری از پالت های پلاستیکی در زمستان:

1- قرار گرفتن پالت های پلاستیکی در معرض باد و آفتاب در هوای آزاد اکیدا ممنوع است و تاحد امکان از پالت های پلاستیکی در فضای بسته استفاده شود.

2- در زمستان چقرمگی پالت پلاستیکی کاهش می‌یابد، شکننده‌تر میشود و باید به آرامی استفاده و جابجا شود. پرتاب تصادفی به شدت ممنوع است.

3-افتادن پالت پلاستیکی از ارتفاع و برخورد اجناس روی پالت پلاستیکی از ارتفاع ممنوعاست.

با اینکه پالت پلاستیکی یک طرفه و دو طرفه با یکدیگر متفاوت هستند، اما عملکرد آنها مشابه است و با حمل و نقل مشکلی ندارد. اگر پرسیده شود پالت پلاستیکی چند سال قابل استفاده است، خیلی ها فکر می کنند که پالت های پلاستیکی یک طرفه دوام کمتری دارند. اما آیا این درست است؟ پالت‌های پلاستیکی یک طرفه را می توان از نظر تئوری به مدت 5-8 سال استفاده کرد. نکته کلیدی این است که به عادات استفاده و جنبه های دیگر توجه شود. پالت‌های پلاستیکی به دلیل استفاده از محیط‌ها، فرکانس‌های مختلف، نوع کالاها، بارها و محیط‌های ذخیره سازی،عمر مفید متفاوتی دارند، اما مشتریان عموماً طی 3-5 سال آنها را تعویض می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *