پالت پلاستیکی؛ قیمت گذاری و روند توسعه آن 

انتظار می‌رود بازار پالت‌های پلاستیکی شاهد رشد بازار با نرخ 4.55 درصد در دوره پیش‌بینی 2021 تا 2028 باشد. گسترش سریع صنایع مصرف نهایی در سطح جهانی، رشد بازار پالت‌های پلاستیکی را تشدید می‌کند.

در سال‌های اخیر، توسعه سریع صنعت لجستیک باعث افزایش تقاضا برای پالت‌های پلاستیکی شده است. در حال حاضر، تقاضای بازار برای پالت پلاستیکی بسیار زیاد است، پالت پلاستیکی نوع جدیدی از پالت است. عملکرد محصول این پالت بسیار خوب است و فروش بازار نیز بسیار زیاد است. چون مشخصات مدل پالت پلاستیکی متفاوت است قیمت آن نیز متفاوت است.

قیمت پالت پلاستیکی عمدتاً تحت تأثیر عوامل زیر است:

وزن پالت پلاستیکی: این واضح است، هر چه پالت سنگین‌تر باشد، هر چه مواد بیشتری استفاده کند، قیمت آن بالاتر خواهد بود (فرض ماده جدید خالص است).

رنگ پالت پلاستیکی: انواع زیادی از پالت پلاستیکی در بازار وجود دارد، البته رنگ و طرح نیز بسیار است، مشتریان می توانند پالت پلاستیکی را با توجه به ویژگی‌ها و نیازهای صنعت خود انتخاب کنند. پالت پلاستیکی بیشتر در رنگ‌های آبی، سبز و مشکی تولید می‌شود. مشتریان همچنین می‌توانند رنگ پالت را سفارشی کنند، اما قیمت آن کمی گران‌تر خواهد بود.

مواد اولیه پالت پلاستیکی: پالت پلاستیکی را می توان به پالت مواد جدید و مواد بازیافتی تقسیم کرد. به طور طبیعی قیمت پالت مواد جدید بالاتر از مواد بازیافتی است. پالت مواد جدید به لحاظ ایمنی و عمر با پالت مواد بازیافتی قابل مقایسه نیست. پالت مواد بازیافتی از لحاظ عملکردی ناپایدار است و در فرآیند استفاده به راحتی شکسته می شود. بنابراین کیفیت آن پایین است و قیمت آن نیز ارزان است.

نام تجاری پالت پلاستیکی: در حال حاضر چندین شرکت بزرگ و کوچک تولید کننده پالت پلاستیکی در ایران هستند، اما تعداد کمی از آنها نام تجاری تاثیرگذار دارند.نام تجاری(برند) که به عواملی مختلفی مثل ماندگاری و خلق کیفیت و ارزش افزوده بستگی دارد، یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری پالت است. شرکت پرشین صنعت به عنوان تولید کننده پالت پلاستیکی با به روز نگه داشتن امکانات، همواره سعی در ایجاد نامی قابل اعتماد در این صنعت دارد.

مطالب مرتبط