با افزایش هزینه پالت های چوبی، آیا باید جایگزینی را برای آن در نظر بگیرید؟

پالت چوبی و پلاستیکی

پالت ها در سراسر دنیا درحال حرکت هستند. اما در حقیقت نه بطور کامل. با این حال، پالت ها حمل و نقل را بسیار آسان تر می کنند و محصولات را به سراسر جهان ارسال می کنند. از آنجایی که پالت ها برای حمل و نقل بسیار اهمیت دارند، مهم است که بهترین انتخاب ممکن را برای خرید آنها انجام دهید. هنگامی که هزینه های حمل و نقل، هزینه های خرید و نرخ تعویض را نیز در میان بسیاری از عوامل دیگر در نظر می گیرید، پیدا کردن پالت های با کیفیت با قیمت های خوب بسیار مهم است. با این حساب با افزایش قیمت چوب ، قیمت پالت چوبی رو به افزایش است.

مشکلات پالت های چوبی

هزینه های چوب به طور غیرقابل انکاری در حال افزایش است. از اوایل سال 2016، قیمت الوار در یک روند صعودی ثابت بود و در می 2018 به اوج خود رسید. قیمت چوب در ماه های بعد به سرعت کاهش یافت، اما از اکتبر 2018، قیمت چوب به آرامی اما به طور پیوسته در حال افزایش است. این امر دو دلیل دارد. دلیل اول، به دلیل آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها، تعداد درختان موجود برای قطع کاهش یافته است و جنگل‌ها دهه‌ها طول می‌کشد تا دوباره رشد کنند. دوم، در سال 2017، تعرفه‌های بالاتری بر الوارهای وارداتی کانادا اعمال شد که شرکت‌های چوب را مجبور کرد برای جبران تفاوت هزینه بیشتری بپردازند.

در این بین، قیمت‌های چوب در مسیر صعودی قرار گرفته‌اند و – علی‌رغم دوره امیدوارکننده در تابستان 2018 – به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها متوقف شوند.

با وجود این، در نگاه اول، پالت چوبی ممکن است همچنان مقرون به صرفه ترین گزینه به نظر برسد. هر سفارش تقریباً بین 6 تا 25 دلار است، و هر سفارش از قبل ارزان‌تر از جایگزین‌های پلاستیکی است که قیمتی بین 7 تا 150 دلار دارد. این صرفه جویی راحت به نظر می رسد، به خصوص برای شرکت های کوچکتر یا محموله ها. با این حال، پالت های پلاستیکی به طور متوسط تا 250 سفر دوام بیشتری نسبت به همتایان چوبی خود دارند، که معمولاً پس از سفر ششم یا هفتم به حداکثر می رسند. اگر به دنبال راه حل های حمل و نقل طولانی مدت مقرون به صرفه هستید، پلاستیک بهترین گزینه برای شماست.

پالت پلاستیکی و چوبی

مزیت پالت پلاستیکی

یکی از مزیت های اصلی پلاستیک نسبت به پالت های چوبی طول عمر آنهاست. همانطور که قبلا ذکر شد، پالت های پلاستیکی را می توان تا 250 سفر یا حدود 10 سال استفاده کرد که بسیار بیشتر از همتایان چوبی خود استفاده کرد. استفاده مجدد از پالت های پلاستیکی بسیار آسان تر است – آنها را می توان قبل و بعد از حمل و نقل مواد غذایی ضد عفونی کرد. در حالی که پالت های چوبی را فقط می توان یک بار برای مواد غذایی یا دارویی استفاده کرد.

اگر اقلامی را ارسال می کنید که نیازی به پالت های تمییز دارند(مانند مواد غذایی یا دارویی)، می توانید به راحتی از آب و صابون برای تمیز کردن آنها استفاده کنید. لازم نیست نگران اضافه کردن هزینه‌ها برای ضدعفونی‌کننده‌های خاص باشید، مگر اینکه توسط کدهای بهداشتی الزامی باشد.

استفاده از پالت های پلاستیکی می تواند هزینه های حمل و نقل شما را نیز کاهش دهد. آن‌ها در سبک‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید یکی را که به بهترین وجه با نیازهایتان مطابقت دارد، تهیه کنید. نگران اشغال شدن فضای خود نباشید. سبک های مختلف پالت نیز وزن های متفاوتی دارند. برای استفاده کوتاه مدت یا تک، می توانید گزینه های سبک وزن مانند پالت های اقتصادی ما را خریداری کنید. که می توانند بارهای سنگین را بدون اضافه کردن مقدار زیادی به وزن کل حمل و نقل حمل کنند. سبک ترین آنها هر کدام 7 کیلو گرم وزن دارند.

پرشین صنعت

اینستا گرام

مطالب مرتبط