انواع مواد تشکیل دهنده پالت پلاستیکی

مواد پلاستیکی
مواد پلاستیکی(پلیمر)

شما در کسب و کار خود به دنبال بهترین گزینه برای خود هستید. اگر پیش از این نبوده زین پس باید بهترین پالت را جهت توزیع محصولات خود انتخاب کنید. با این وجود با توجه به اینکه پالت ها را میتوان از مواد مختلفی تهیه کرد انتخاب اینکه کدام پالت بهتر است کمی سخت بنظر می رسد.

در اینجا، ما انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده پالت ها را بررسی خواهیم کرد و مزایا و معایب احتمالی هر کدام را می گوییم. شما پس خواندن مطالب متوجه خواهید شد که چه نوع پالتی برای کسب و کار شما مناسب تر است. بیاید شروع کنیم:

پالت های فایبر گلاس

در حالی که تنها تعداد کمی از تولید کنندگان در جهان از منابع و توانایی تولید پالت های فایبرگلاس برخوردار هستند. اما تولید این نوع پالت مزایای منحصر به فردی دارد. فایبرگلاس بسیار مقاوم در برابر انعطاف پذیری و مقاوم در برابر ضربه است و برای اکثر فعالیت ها گزینه ای قوی و بادوام است. این پالت ها به دلیل ترکیباتی که دارند بطور طبیعی ضد حریق هستند و این ویژگی برتری آن ها را نسبت به پالت های چوبی به خوبی نشان می دهد. به دلیل این ویژگی­ها، پالت­های فایبرگلاس در طیف وسیعی از صنایع از جمله خودروسازی، پزشکی، هوافضا و فرآوری مواد غذایی مورد استفاده قرار می­گیرند. وزن این پالت­ها به طور متوسط بیش از 50 پوند است و معمولاً توانایی تحمل بارهای ثابت تا 60000 پوند را دارند.

این پالت ها با وجود اینکه فوق العاده قوی هستند، به دلیل فرآیند دشوار تولید، با بالاترین قیمت از هر گزینه موجود در این لیست ارائه می­شوند. دستیابی به آن­ها نیز ممکن است به دلیل محدودیت عرضه دشوار باشد.

پالت های پلی الفین (پالت PO)

پالت های پلی الفین ساخته شده از ترکیبی از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)، پلی پروپیلن (PP) و سلولز، گزینه جالبی هستند که قابل تأمل است. مزایای اصلی این نوع پالت­های پلاستیکی سختی و کم هزینه بودن آن­ها است. این پالت ها دارای قالب هایی سخت و شکننده هستند که میتواند چالش هایی را برای استفاده از آن ها بوجود آورد. این پالت ها نباید خیس شوند، به این معنی که اگر مرطوب شوند نمیتوانند گزینه مناسبی برای استفاده باشند. اما اگر به فکر بودجه خود هستید و نگران مسائل مربوط به رطوبت نیستید این پالت می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

پالت های HDPE – مزایا و معایب

از پلی اتیلن با چگالی بالا در بطری های شیر، تخته های برش، بطری­های پلاستیکی و موارد دیگر استفاده می­شود. HDPE نوعی پلاستیک است که به دلیل قابلیت تطبیق پذیری بالا معروف است. همچنین برای اقلام بزرگتر و محکم تر مانند اسنوبرد، لوله های زیر زمینی و الوارهای پلاستیکی استفاده می شود. همچنین HDPE به دلیل دوام و مقاومت در برابر خوردگی معروف است.همچنین دوام و سودمندی باعث شده است که HDPE از سال 1950 به تولید اصلی در تولیدات آمریکایی تبدیل شود و به سرعت رشد کرده و به پلاستیک رایج امروزی تبدیل شود.  HDPE  در ساخت پالت باعث مقاومت در برابر ضربه، ضد آب و پایداری آن را تضمین می کند.

هنگام حمل و نقل های سخت این پالت ها قادرند محصولات شما را بدون آسیب رساندن و خطر به مقصد برسانند. با وجود این دوام و پایداری ش ما انتظار دارید که این پالت­های پلاستیکی سنگین و متراکم باشند اما خوشبختانه HDPE  پلاستیک بسیار سبک وزن است و کار با آن ها راحت و حمل آن نیز راحت است. علاوه بر دوام فوق العاده، HDPE  همچنین یکی از متداول ترین مواد پلاستیکی بازیافتی است. با این وجود شما هم میتوانید یک پالت خوب و مطمعن داشته باشید و هم میتوانید از استفاده دوباره از آن هم احساس خوبی داشته باشید. یک اشکال احتمالی پالت های HDPE این است که به طور متوسط گران تر از پالت های چوبی سنتی هستند. اما به قول معروف شما به اندازه آنچه که پرداخت می کنید بازده دریافت می کنید و HDPE متداول ترین و ارزان ترین ماده پلاستیکی در این لیست است.

پالت های پلی پروپیلن – مزایا و معایب آن

این پالت ها به طور معمول قوی تر و سفت و سخت تر از گزینه های HDPE هستند. پالت های پلی پروپیلن معمولاً مختص مشاغلی است که به قوی ترین پالت های موجود نیاز دارند. این پالت ها همچنین قادر به مقاومت در برابر سخت ترین حلال ها، اسیدها و بازها هستند. اگر در محیط های سخت کار می کنید، این پالت ها ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

پالت های پلاستیکی نو در مقابل پالت های دست دوم

تفاوت بین پالت های نو و دست دوم اغلب در بین کاربران پالت مورد بحث و جدال است. ما اینجا هستیم تا یک بار برای همیشه بحث را تمام کنیم. اغلب مردم پالت های در ذهن خود این تصور را دارند. پلاستیک خالص به پلاستیکی گفته می شود که قبلاً هرگز استفاده نشده و به تازگی تولید شده است، در حالی که از پلاستیک بازیافتی در ساخت محصولات دیگر نیز استفاده شده است.

برخلاف تصور رایج، اکثر پالت‌های جدید هم با مواد اولیه و هم از مواد بازیافتی ساخته می‌شوند. از آن­ها به عنوان “نو” یاد می شود زیرا یک پالت کاملاً جدید است که قبلاً هرگز استفاده نشده است. پالت های پلاستیکی دست دوم همان پالت هایی هستند که در حمل و نقل کالا به کررات از آن­ها استفاده شده است. در بسیاری از موارد، پالت های دست دوم بسیار ارزان تر  از حالت نو آن است.

در مورد میخواهید بهترین گزینه را برای خواسته های منحصربه فرد خود انتخاب کنید، از شما دعوت می کنیم امروز با تیم حرفه ای ما تماس بگیرید!

پالت پرشین
پالت های پرشین صنعت

کدام نوع متریال پالت پلاستیکی را باید انتخاب کنید؟

اگر در مراحل انتخاب راهنمایی کمی تخصصی می خواهید ، کارشناسان ما می توانند به شما کمک کنند. با حق انتخاب وسیع و انواع مختلف پالت پلاستیکی، ما با اطمینان گزینه ای را به شما معرفی خواهیم کرد که از انتخاب آن بسیار راضی خواهی بود.

با تیم متخصص پرشین صنعت تماس بگیرید، در مورد نیازهای خود به ما بگویید و ما شما را به سمت بهترین گزینه های پالت راهنمایی خواهیم کرد. پرشین صنعت مشتاقانه منتظر کمک به شما است.

پرشین صنعت بهرستان

http://www.instagram.com/persian_sanat

مطالب مرتبط